GRATIS VERZONDEN VANAF €50,- BEKIJK VERZENDVOORWAARDEN | OP WERKDAGEN VOOR 12 UUR BESTELD, DEZELFDE DAG VERZONDEN

FAQ2024-09-12T14:15:48+02:00
FAQ

Het antwoord op al jouw koffie-vragen.

Hoe bewaar ik koffie?

Koffie is het lekkerst als hij vers is. Voor ons betekent dit voor espressokoffies; ca. 1 week na het branden tot 6 weken na de branddatum, voor filterkoffie direct na het branden tot ca. 4 weken na het branden. De branddatum vind je op de verpakking. Wanneer koffie ouder wordt, verliest het de meeste smaken, maar het is nog steeds consumeerbaar. Bewaar de koffie bij voorkeur op een donkere plaats in een afgesloten bakje.

Welke koffie moet ik gebruiken voor welke machine?

De meeste koffiebonen die wij leveren zijn geschikt voor het zetten van espresso. Wanneer we een koffie speciaal voor filterkoffie branden, vermelden we dat bij de productomschrijving.

Verkopen jullie gemalen koffie?

Al onze koffies worden als hele bonen verzonden. Gemalen koffie veroudert sneller en verliest daardoor smaak. Daarnaast is de gewenste maling altijd afhankelijk van je zetmethode of espressomachine. Wil je toch graag je bonen gemalen hebben? Geef dat dan aan bij de notities tijdens het bestellen.

Hoe duurzaam is Single Estate Coffee Roasters?

Meer dan 80% van onze koffie kopen we rechtstreeks in bij de koffieproducent. We noemen dit Direct Trade. Voor ons is dit de meest eerlijke manier van zaken doen. Niet alleen betalen we op deze manier rechtstreeks aan de producent, maar we zien meteen met wat voor soort producent we te maken hebben. Daarnaast biedt het ons enorm veel mogelijkheden om samen met de koffieproducent de beste koffies te ontwikkelen en te kiezen. Veel van onze koffieproducenten zijn ook gecertificeerd door UTZ, Rainforest Alliance of hebben een BIO-certificering. Meer informatie over duurzaamheid vind je hier.

Wat is het verschil tussen Arabica en Robusta koffie?

Arabica en robusta koffie zijn 2 verschillende varianten van de koffieplant. Arabica-koffies zijn over het algemeen lekkerder en delicater, terwijl de robusta vaak meer donkere, aardse smaken heeft. Om smaakredenen kiezen we daarom vaak voor Arabica koffies.

Hoe koop ik koffie voor mijn restaurant?

Heb je een koffiebar, lunchroom, restaurant of een ander type horeca onderneming en wil je met ons in gesprek om te zien of we een match hebben? Neem dan contact met ons op.

Hoe koop ik koffie voor op kantoor?

Natuurlijk is het mogelijk om op kantoor superlekkere koffie te drinken! Alles wat je nodig hebt is een goede koffiemachine en goede, versgebrande koffiebonen. Neem hiervoor contact met ons op.

Hoe kan ik het beste jullie koffie zetten?

Wij hebben een aantal van onze brew-methodes voor jou uitgeschreven zodat jij thuis net zulke lekkere koffie kan zetten als in de flagship bar!

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen met een orderwaarde groter dan € 50,00 worden binnen Nederland kosteloos verzonden. Bij bestellingen vanaf €25,- rekenen we €2,50 verzendkosten. Bij kleinere bestellingen betaal je € 5,00 verzendkosten.

Voor België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Finland, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje, Polen, Portugal, Ierland, Verenigd Koninkrijk, Zweden geldt een verzendtarief van € 15,00. Bestellingen met een orderwaarde groter dan € 75,00 worden gratis verstuurd.

De verzendkosten worden altijd vermeld in het orderoverzicht in jouw winkelwagen.

Wat is de levertijd?

We verzenden de koffie altijd vers. Bestellingen geplaatst op werkdagen worden 2 dagen later bezorgd. Bestellingen geplaatst in het weekend worden op dinsdag bezorgd. Tijdens het bestellen kun je kiezen voor levering overdag of in de avond.

Bestellingen worden geleverd door PostNL.

Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Het is niet altijd mogelijk om je bestelling te annuleren of te wijzigen, maar in sommige gevallen is het mogelijk. Neem hiervoor telefonisch contact op: 0174 535303.

Kan ik mijn bestelling terug sturen?

Indien er iets mis is met het geleverde product, neem dan even contact met ons op om een oplossing te bespreken. Dit kan via het contactformulier op onze site, op telefoonnummer 0174 535303 of per e-mail via verkoop@singleestatecoffee.nl.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Het is niet mogelijk om je bestelling af te halen. Wel kun je in onze flagship bar in Den Haag nagenoeg alle koffies en Nespresso® cups in 250g verpakkingen uit onze webshop kopen.

Hoe kan ik betalen?

Op onze website kun je online bestellen en direct online betalen. Voor het verwerken van de betalingen, maken wij gebruik van de diensten van de gecertificeerde payment provider Multisafepay. Hierdoor kun je op een veilige manier betalen met iDeal, MisterCash, PayPal en diverse creditcards. De betalingen vinden plaats in een beveiligde omgeving op de servers van MultiSafepay.

Ga naar de bovenkant